21 mars, 2006

Nairobi, slutet av mars 2006

Jag forsoker komma pa vilket datum det kan vara, men vet inte ens vilken dag det ar. African Time... Jag ar assimilerad. Trivs ypperligt har, skulle mycket val kunna tanka mig att spendera halva aret har, halva i Sverige.

Nu ar dagarna fyllda med moten och forberedelser infor fortsattningen av vara projekt. Traffade den Somaliske ambassadoren forra veckan, sedan dess har han ringt oss tva ganger. Verkar mycket intresserad sa det ar inte omojligt att jag kan skriva kontrakt innan jag atervander. Men pengarna ar slut sa det ar lite anstrangt lage just nu. De underbara manniskor vi traffat har staller upp till 200%. I gar sa Karanja, en fotograf jag traffat har, att han vill ta mig pa en tur till hans hemby och stalla till en fest for oss. Han ska kopa en get for ett par hundra kronor, massor med ol och ha en bbq-fest. De skar halsen av geten, tappar den pa blod, rensar och fyller den med en massa jox, binder ihop den och grillar den over en oppen eld. Nar det ar klart doppar man det grillade getkottet i blodet och ate med ett tillkampat artighetleende. Later mumma. Hoppas att vi hinner med det ocksa.

Internet fungerar sa sporadiskt att vi kallar det internjet, sa det ar bast att jag skickar det har nu.

1 kommentar: